Milí priatelia, s poľutovaním sme nútení Vám oznámiť, že v rámci štruktúrnych zmien práce Hlasu Ruska /MIA Rossiya segodnya/ webová stránka Hlasu Ruska v slovenskom jazyku a facebooková stránka sa nebudú viac obnovovať. Ďakujeme všetkým našim návštevníkom a expertom a všetkým tým, kto nás podporoval a pomáhal v práci v internetovom priestore.
3 septembra 2013, 18:59

Súd v Egypte zatvoril 4 televízne kanály

Súd v Egypte zatvoril 4 televízne kanály

Súd v Egypte nariadil ukončiť činnosť 4 televíznych kanálov vrátane zastupiteľstva Al Jazeera v krajine.

V pondelok vyhostili z Egypta 3 zahraničných novinárov Al Jazeera. Mocenskí predstavitelia vyhlásili, že nemali novinársku akreditáciu.

Ako informuje dopisovateľka Hlasu Ruska v Egypte Natália Gumeňuková, Káhirské tlačové stredisko pozastavilo teraz vydávanie akreditácií novinárom a zakázalo dovoz filmovacej techniky do krajiny.

Väčšina zahraničných médií pracuje v Egypte bez akreditácie, ktorá sa stala povinnou pre všetkých zahraničných novinárov od polovice augusta. No fakticky prekážky pre činnosť novinárov nie sú.

Pozorovatelia sa domnievajú, že pretenzie voči Al Jazeera nie sú namieste. Predstavitelia moci obviňujú televízny kanál z podpory odstráneného prezidenta Mursího a skresľovania informácie. Al Jazeera najaktívnejšie hovorila o rozohnaní demonštrácií a taktiež informovala na rozdiel od egyptskej televízie, o zahynutých medzi Moslimským bratstvom.

  •  
    a podeliť sa