Milí priatelia, s poľutovaním sme nútení Vám oznámiť, že v rámci štruktúrnych zmien práce Hlasu Ruska /MIA Rossiya segodnya/ webová stránka Hlasu Ruska v slovenskom jazyku a facebooková stránka sa nebudú viac obnovovať. Ďakujeme všetkým našim návštevníkom a expertom a všetkým tým, kto nás podporoval a pomáhal v práci v internetovom priestore.
9 februára 2015, 12:32

Rossiyu segodnya pobúrila výzva redaktora The Economist k bojkotu

Rossiyu segodnya pobúrila výzva redaktora The Economist k bojkotu

Medzinárodnú informačnú agentúru Rossiya segodnya pobúrili vyhlásenia reaktora britského časopisu The Economist Edwarda Lucasa, ktorý vyzval bojkotovať novinárov rozhlasovej stanice Sputnik a televízneho kanálu RT, vyhlásil generálny riaditeľ Rossyii segodnya Dmitrij Kiseľov.

Lucas obvinil vo svojom vystúpení na konferencii počas zasadnutia venovaného udalostiam na Ukrajine RT a Sputnik, vchádzajúcich do zostavy Rossiyi segodnya „z výroby lží“ a medziiným vyhlásil, že ruských novinárov z týchto médií „treba vyhodiť na okraj mediálneho priestoru, aby sa k nim viac nesprávali ako k naozajstným novinárom a videli v nich len čudákov a propagandistov“, a sľúbil taktiež, že využije svoj osobný vplyv, aby zabránil kariérnemu rastu novinárov spolupracujúcich s RT a Sputnikom.

Generálny riaditeľ MIA Rossyia segodnya Dmitrij Kiseľov hodnotil vyhlásenie Lucasa ako „vyhrážky na adresu kolegov“.

„Zaznelo to takisto divoko – ako keď sa niekomu zalepia ústa a ešte k tomu aj sľúbilo urobiť z novinárov vyvrheľov. A všetko preto, že ktosi si dovoľuje vysloviť iný názor ako má Lucas ... Pokým pracovali novinári Rossiya segodnya za svišťania guliek, Lucas nanucoval publiku v komforte mníchovských sál nevedno čo“, - povedal Kiseľov a podotkol, že Lucas nevystupuje po prvýkrát s protiruskými vyhláseniami.

Dodal taktiež,, že nehladiac na slová Lucasa o tom, že v Rusku nie je sloboda slova, preložili knihu samotného redaktora The Economist kritizujúcu politiku Kremľa, do ruského jazyka a vydali.

  •  
    a podeliť sa