Milí priatelia, s poľutovaním sme nútení Vám oznámiť, že v rámci štruktúrnych zmien práce Hlasu Ruska /MIA Rossiya segodnya/ webová stránka Hlasu Ruska v slovenskom jazyku a facebooková stránka sa nebudú viac obnovovať. Ďakujeme všetkým našim návštevníkom a expertom a všetkým tým, kto nás podporoval a pomáhal v práci v internetovom priestore.
22 novembra 2012, 15:02

Nemecká vlna závidí Hlasu Ruska

Nemecká vlna závidí Hlasu Ruska

Web rozhlasovej stanice Deutshe Welle v rumunskom jazyku zverejnil článok, ktorý by bol veľmi komický, ak by nespochybňoval odbornosť nemeckých novinárov. Nehladiac na to, že článok vyšiel pod titulkom Je Rumunsko kolóniou?, autori nemohli na túto otázku odpovedať a zrazu prešli k útokom na Hlas Ruska, ktorý obvinili skoro z podrývania štátnej moci.

A tu je iba jedna pasáž z textu zverejneného Deutsche Welle v súvislosti s nadchádzajúcimi parlamentnými voľbami v Rumunsku:

- Nebude Rumunsko riadiť taký parlament, ktorý bude môcť zameniť Ústavu vypracovanú v súlade so želaním Hlasu Ruska a Antena3?

Treba povedať, že novinári Deutsche Welle nie sú originálni. Ako prvý obvinil Hlas Ruska prezident Rumunska Traian Basescu: vyhlásil, že rumunskí politici a novinári „dostávajú návody v rozhlase“ a opakujú idey Hlasu Ruska namiesto toho, aby počúvali západné médiá. Novinári Deutsche Welle jednoducho adaptovali tieto obvinenia k volebnej kampani.

Treba podotknúť, že západní propagandisti pracovali do nedávna na mediálnom poli Rumunska bez akejkoľvek konkurencie. Za posledných dvadsať rokov bola jedinou ostrou témou posúdenia v rumunských médiách „ako lepšie vyhovieť Západu?“ Hlas Ruska nemá na rozdiel od Deutsche Welle svoje zastupiteľstvo v Bukurešti a ani nevysiela na Rumunsko, je iba web v rumunskom jazyku, no to stačilo na to, aby sa činnosť ruských novinárov stala kosťou v hrdle mnohých rusofóbov z politickej a mediálnej sféry nielen Rumunska, ale aj Európskej únie.

Materiály Hlasu Ruska zaujímajú čitateľov témami neoficiálne v rumunskej tlači zakázanými. Veľký záujem napríklad vyvolal materiál počítajúci straty rumunského rozpočtu v dôsledku privatizácie štátnej ropnej spoločnosti. A hoci sa aj nenanšiel ani jeden analytik, ktorý by chcel výpočty ukazujúce, že straty činili zhruba 20 miliárd dolárov /11% HDP Rumunska/ napadnúť, Hlas Ruska zrazu obvinili, že publikácia je „spracovaním“ objednávky Gazpromu a KGB. Jediný rumunský televízny kanál, ktorý sa odvážil túto tému nastoliť, ihneď „potrestali“ zrušením reklamných kontraktov.

Hlas Ruska je nepohodlný tým, že sa nemôže kúpiť a nedá sa ho prinútiť zamlčať. Je plne možné, že nemeckí novinári ešte aj jednoducho závidia rastu vplyvu Hlasu Ruska.

  •  
    a podeliť sa